Anslagstavlan

Medlemsutställning i Österhaninge konstförening 2019

Lördagen den 16 februari, kl. 11-15 och söndag 17 februari, kl. 11-15 är du välkommen till vår årliga medlemsutställning i Vendelsö Bygdegård, som besökare eller utställare.

Här följer information till dig som vill delta med ett eller flera konstverk.

Lokal Vendelsö Bygdegård, Vendelsö Gårdsväg 42

Kostnad Att vara med på utställningen kostar 100 kr, oavsett hur många verk du får med. Vid försäljning tar konstförening 10% av försäljningssumman.

Antal konstverk Lämna in 2-4 verk. Hur många konstverk som just du får med, beror på hur många konstnärer som deltar. Bilderna ska vara inramade och försedda med upphängningsanordning.

Lotteri I samband med utställningen ordnar konstföreningen ett lotteri, där besökarna kan vinna ett verk av utställarna. För att få delta som utställare, vill konstföreningen att du skänker ett verk till lotteriet. Det behöver inte vara inramat och du lämnar in det samtidigt med dina övriga verk på fredagen. Märk verket med ”Lotterigåva” och ditt namn.

Anmäl ditt intresse senast den 25 januari till anders.stjernfeldt@telia.com alt. 070-566 39 35

Ditt konstverk på föreningens hemsidan Precis som förra året kan du kan vara med på en utlottning om en plats för ett av dina konstverk på vår hemsida. Vi byter bild varje månad så 12 konstnärer kan få en vinstlott.

Vernissagekort som pdf kan du hämta här. Vernissagekort 2019

Kontaktpersoner Om du har frågor när det gäller utställningen är du välkommen att kontakta:
Anders Stjernfeldt på tfn 070 566 3935 alt. anders.stjernfeldt@telia.com

Kom-ihåg-lista
• Inramade och märkta verk
• Ett verk till lotteriet – märkt med ”Lotterigåva” och ditt namn
• Verkslista, (med ditt namn, verkets namn, teknik och pris)
• CV
• Utställningsavgift: 100 kr

Konstverken På baksidan ska det finnas uppgifter om utställarens namn, verkets namn, teknik och pris.

Konstverk, som keramik eller andra föremål, ställs upp på bord. Alla verk skall vara till försäljning. Ta med dig emballaget hem. Det finns risk att det försvinner av misstag annars.

Verkslista och CV Kom ihåg att fylla i Verkslistan, hämta listan här, verkslista pdf. Lämna gärna ett CV (med kontaktuppgifter), som berättar om din konstnärliga verksamhet.

Inlämning och utlämning Konsten ska lämnas in dagen före utställningen, fredag 15 februari mellan kl. 14-15.

Utlämning av konst sker tidigast kl. 15.00 på söndagen.

Närvaro under utställningen Vi ser gärna att du själv är med på utställningen några timmar under dessa två dagar. Trycket från besökare brukar vara stort i början av öppettiden både lördag och söndag. Då kan det vara trevligt att själv vara där och diskutera konst i allmänhet och verken i synnerhet. Du kommer att få en namnlapp, om du inte redan har en.

Kaffeservering Vi har som vanligt vår populära kaffeservering öppen. Där finns det kaffe, te, saft och hembakat kaffebröd till självkostnadspris. Ta gärna med dig något att äta under dagen. Kyl/frys finns i köket.

Erbjudande från Sveriges Konstföreningar

Som medlem i Österhaninge Konstförening får du tillgång till erbjudanden från Sveriges Konstföreningar. Till exempel 15 % på kursavgiften när du bokar en kurs på Gerleborgsskolan eller 10 % på Konst på bio. Läs mer i bifogade nyhetsbrev. Du kan även anmäla dig för att få ett eget nyhetsbrev per e-post från Sveriges Konstföreningar. Du ser hur man gör överst i nyhetsbrevet.

Nyhetsbrev från Sveriges Konstföreningar

Konst i Haninge

I Haninge finns det konst på många platser i kommunen från Tungelsta i söder till Vendelsö i norr. I Haninge kulturhus finns det en konsthall och även 20m2 konst, en utställningsvägg för konstnärer, föreningar och skolor verksamma i Haninge. Här kan du läsa mer om arbetet med konst i kommunen.

Tips för konstföreningens medlemmar

Liisa Trevids trevliga skulpturer från föreningens 60-årsjubileum är till försäljning

till ett pris av 450 kronor/st.

Vid ev intresse var vänlig kontakta: margarethawestman40@gmail.com

Månadens bild

Här är kontaktuppgifter till de konstnärer från 2018 års medlemsutställning som visar sin månadsbild på första sidan.

Mars Ann-Charlotte Silvikko, 070-864 76 71
ann-charlotte1@comhem.se   silvikko